Opis BMW M4

BMW M4 to następca modelu E92 (BMW M3) produkowany od 2014 roku. Prezentacja tego modelu odbyła się w M Monachium w sierpniu 2013 roku. Jak to zwykle bywa w wersjach M zmiany i tutaj dotyczyły modernizacji silnika, zawieszenia, hamulców a dodatkowo odchudzono całość wykorzystując włókno węglowe do budowy dachu.

Ciekawostką, nowością a zarazem sporą kontrowersją jest fakt, że system nagłośnienia zwany w tym modelu Active Sound Design wzmacnia i podaje do kabiny dźwięk silnika przez system głośników. Drugą nieczęsto spotykaną rzeczą jest fakt, że samochody GTS tej serii zostały wyprodukowane w ograniczonej wersji z homologacją do poruszania się po drogach publicznych. Co prawda nie zamontowano w nim tylnej kanapy, klatki bezpieczeństwa, a więc jest to auto ani to sportowe, ani cywilne, jednak napędza do silnik turbo o mocy 500 KM.

BMW M4 2014-2020

Na potrzeby modelu M4 zbudowano specjalnie silnik 6 cylindrowy z dwoma sprężarkami o mocy 425 KM. Auto obsługiwane jest 6 lub 7 biegową skrzynią i oferuje przyśpieszenie rzędu 4,3 sekundy do 100 km. Do zatrzymania tego modelu zastosowano dwie wersje hamulców standardowe i wzmocnione węglowo-ceramiczne, które występują w wersji ze złotymi zaciskami klocków.

Kabriolet BMW M4 ma składany metalowy dach, przez co jego waga jest nieco większa. Ten hardtop składa się w 20 sekund, a jego konstrukcja zdecydowanie powiększa sztywność całego nadwozia. Sprzedaż samochodów tych samochodów nie była szczególnie wysoka, klienci wybierali częściej wersje coupe.

BMW M4 GTS

W roku 2015 zaprezentowano wersję M4 GTS, a w roku 2016 wyprodukowano 700 pojazdów dopuszczonych do ruchu na drogach. Silnik R6 o mocy 493 KM i zmniejszona waga daje przyśpieszenie 3,7 sekundy i prędkość maksymalną 305 km/h. Weryfikując ceny znaleźliśmy ogłoszenia motoryzacyjne roczników 2016 z przebiegiem do 10 000 km, gdzie za takie 5 letnie BMW M4 GTS trzeba zapłacić okolice 750 000 zł.

BMW M4 drugiej generacji (od roku 2021)

BMW o kodzie G82 to seria 4 G22 usportowiona. Od poprzednika różni się mocniejszym o 48 KM silnikiem i zmianami w nadwoziu. Osiągi to przyśpieszenie do 100 km/h w 3,7 sekundy, a wersja w pakiecie M Drive ma maksymalną prędkość 280 km/h. Wraz z wersją coupe powstała wersja cabrio (G83). Dach możemy otworzyć, lub zamknąć w 18 sekund i to podczas jazdy przy prędkości do 50 km/h.